NEWS: Návrat legendy – STRATOS

   Posledné dni sa internetovým kuloárom stále viac skloňuje meno Stratos. A konečne sa zdá že sa to aj podarí. V roku 2010 na naše srdcia zaútočil reborn Lancie Stratos. Teda nie tak úplne oficiálna vec priamo od Lancie, ale projekt nemeckého miliardára Michaela Stoscheka. Ten sa spojil s Pininfarinou aby navrhli novú verziu legendárneho Stratosu.



   Prototyp bol postavený na základoch Ferrari 430 Scuderia, so skráteným rázvorom o 20cm aby odrzkadlili tie pravé proporcie. Práve Ferrari malo dodať novinke úplnu autentickosť, keďže v minulosti dostal V6 práve od Ferrari.



   Lenže to isté Ferrari nebolo z tohto projektu 2x nadšené a Stratos dostal z ich strany STOPku. Postarali sa o to aby Pininfarina nepodnikala v tomto smere už žiadne ďalšie kroky, a ani nikto iný (s podporuou dodávky dielov).



   8 rokov je zanami a karta sa obracia. Nie že by sa fabrika z Maranella zobudila (resp. zatiaľ to nieje potvrdené) ale na scénu príchádza Manifattura Automobili Torino – MAT. Tí dávajú vyššie spomenutým nielen MAT, ale aj šach. Sú totižto plne licencovaný od pána Stoscheka k stavbe Stratosu, aj keď produkcia bude limitovaná len na 25 kusov. Z tohto počtu ešte dokonca sú pripravený na 3 variantyGT racer, Safari verziu a supercar na denné využitie (niečo na štýl luxusný daily car).
Ako bolo spomenuté, východzia platforma ešte nieje známa, no MAT sa pýšia číslom 542bhp.



   Celá táto talianska telenovela bude mať vyvrcholenie na Geneva Motor Show (8. 3. 2018 – 18. 3. 2018), spolu s cenníkom – aj keď osobne si myslím že po týchto výhláseniach už budú všetky kúsky prerozdelené a zarezervované. Hmm, čo už. Mali sme sa lepšie učiť.


Zdroj: Carthrottle
Foto: Netcarshow